Evo cijelog teksta za one koje nisu imali mogucnost procitati... kao sto je MAHNE rekao, clanak nikako nije pomogao autosportu
PREKRŠAJNA PRIJAVA PROTIV ORGANIZATORA NEDJELJNE AUTOUTRKE U LIMSKOM KANALU
Umalo poginuo zbog neuklonjenih zaštitnih gumaPrometna nesreća, koja je srećom završila samo materijalnom štetom, dogodila se sat i pol nakon završetka utrke, kada je S. M. iz Rovinja svojom »opel astrom« udario u zaštitne gume na sredini prometne trake koje, kao ni ostale uređaje, predmete i objekte nitko nije uklonio • Utrka je dvaput prekidana jer su gledatelji lutali opasnim i nezaštićenim dijelovima staze
Pišu Nera SOFTIĆ i Siniša ŽULIĆPULA -
Prometna nesreća, ugrožena publika, dva prekida iz sigurnosnih razloga te prekršajna prijava protiv organizatora Edija Milokanovića iz Auto-moto kluba »Skok racing« iz Brtonigle - policijski je epilog prekjučer održane međunarodne brdske utrke »6. nagrada Poreča - IKB Umag 2007« na dionici Limski kanal - Krunčići.
Prometna nesreća, koja je srećom završila samo materijalnom štetom, dogodila se nakon utrke, oko 19.30 sati kada je S. M. iz Rovinja svojom »opel astrom« udario u zaštitne gume na sredini prometne trake koje, kao ni ostale uređaje, predmete i objekte, nakon utrke organizator nije uklonio. Glasnogovornica PU istarske Nataša Rogić izvijestila je da će zbog toga protiv organizatora uslijediti prekršajna prijava, ali i da se ispituju još neki propusti, poput nedostatka redara na utrci čija je svrha zaštititi publiku, odnosno spriječiti ih da ne izlaze na stazu i time ugroze svoju i vozačevu sigurnost.
Policija je, naime, u dva navrata prekidala utrku jer je procijenjeno da je publika ugrožena i nezaštićena. Utrka je prvi put bila prekinuta od 11 do 13.30 sati i drugi put od 16.15 do 16.45, budući da su gledatelji lutali opasnim i nezaštićenim dijelovima staze. Organizator je, rekla je Rogić, angažirao 20-ak redara, a utrku je pratilo oko tisuću i pol gledatelja.
»Skok racing« već se u dva navrata suočio s optužbama za propuste u organizaciji. Prošle godine u travnju tijekom održavanja kružne utrke u Poreču tragedija među gledateljima izbjegnuta je za dlaku. Trkaći automobil »škoda felicia« koji je vozio 16-godišnji Robert Rauš nakon izlijetanja sa staze naletio je na gledateljicu Tinu Gregorović, koja je u naručju držala jednogodišnjeg nećaka, te je prikliještio uz vozilo Hitne pomoći pored kojeg je stajala. Nesreća se dogodila navodno zbog otkazivanja kočnica trkaćeg automobila. Utvrđivanje okolnosti još uvijek traje, kao i polemike o tome tko je kriv za pogibiju gledatelja Ivana Matijašića, koji je smrtno stradao u Poreču u travnju ove godine. I tu je utrku, naime, organizirao »Skok racing«, no do danas nije utvrđeno je li za nesreću i pogibiju Matijašića bio kriv propust u organizaciji.
Prošle godine tvrdilo se da je posrijedi bio splet nesretnih okolnosti, dok se ove godine loptica prebacuje s jednih na druge, odnosno s organizatora na policiju, s policije na krovnu ustanovu Hrvatski auto i karting savez, koji odobrava natjecanje i stazu, te obrnuto. Izvjesno je, naime, da se Matijašićeva pogibija neće tretirati kao prometna nesreća, a cijeli je spis dostavljen Državnom odvjetništvu u Pazinu.
IAKO SE TVRDI DA PO SIGURNOSTI UTRKA NE ZAOSTAJEMO ZA EUROPOM, NESREĆE SE PONAVLJAJU
Nova mrlja na istarskom automobilizmuPrometna nezgoda u kojoj je jedno vozilo udarilo u šikanu napravljenu od guma, postavljenu da bi se usporilo kretanje natjecatelja, propust je koji je bacio novu mrlju na istarski automobilizam. Nejasno je kako se moglo dogoditi da sat i pol nakon prolaska zadnjeg natjecateljskog vozila na cesti ostanu predmeti postavljeni za potrebe utrke, iako je ona otvorena za javni promet. Sigurnosnih propusta je, prema policiji, bilo još, pa su tijekom dana u nekoliko navrata intervenirali na stazi od Limskog kanala prema Krunčićima.
Kako su izjavile službene osobe, policija je na natjecanju, uz postojeći elaborat o sigurnosti u kojem su definirane sigurnosne mjere na natjecanju, pred organizatora postavili i dodatne zahtjeve, no oni nisu ispunjeni. Sportska komisija koja je zadužena za provođenje natjecanja o njima nije znala ništa i zato je natjecanje u dva navrata prekidano dok nisu ispunjeni zahtjevi, a izravni povod bilo je izlijetanje automobilista Željka Hitreca na treningu.
- Na toj su poziciji u trenutku izlijetanja bili redari i nije bilo publike. Problem je, kako nam je kasnije prezentirano, bio u silasku publike do prevrnutog vozila, kada je policajac u civilu koji se tamo nalazio procijenio da je ugrožena sigurnost natjecanja. Iz iskustva mogu reći kako je sigurnost bila značajno poboljšana u odnosu na protekle sezone na ovoj utrci, kazao je predsjednik Sportske komisije utrke Miroslav Krpan.
Sve veća popularnost automobilizma u istarsko-riječkoj regiji rezultirala je posljednjih godina i većim brojem manifestacija. Utrke koje se ovdje priređuju imaju bolje sigurnosne uvjete od onih u ostalim krajevima Hrvatske, no pitanje je zašto se onda na istarskim utrkama događaju nesreće. Intervencija policije na utrci u Limskom kanalu bila je intenzivnija nego na bilo kojem dosadašnjem natjecanju, no izgleda da su nakon kružnoj utrci u Poreču prošle i u travnju ove godine, kada je jedna osoba poginula, a jedna teško ozlijeđena, »Skok Racing« iz Brtonigle i njegov predsjednik Edi Milokanović u nemilosti policije, pa se dodatno provjeravaju sve sigurnosne činjenice.
- Sigurnost na hrvatskim stazama ni u kojem segmentu ne zaostaje za takvim manifestacijama diljem Europe. Dapače, smatram da u mnogim elementima i prednjačimo. Istu stvar mogu reći i za utrku na Limu, gdje su se dogodila dva izlijetanja s materijalnim posljedicama i bez ozljeda natjecatelja. Problem »Skok Racinga« je u premalom broju ljudi koji sudjeluju u pripremi natjecanja, a tu ne mislim na službene osobe tijekom utrke, i zbog toga su se dogodili propusti, smatra Arsen Ulčar, član FIA-ine komisije za brdske utrke, koji je na utrci bio delegat Hrvatskog auto i karting saveza zadužen za ocjenu kvalitete provedbe natjecanja.